Audi A1 Clubsport

2011.05.31. 18:12

A modell ugyan az A1-es alapjaira épül, de a formán kívül nem sok közös van bennük. Motorja a TT RS-ben és RS 3-ban használt 2,5 literes turbó, melyhez hatfokozatú sebességváltó és összkerékhajtás tartozik. A turbófeltöltő, a töltőlevegő-hűtő, a szívó és kipufogó rendszerek átdolgozásával a teljesítményét jelentős mértékben fokozták.

340 helyett 503 lóerő, illetve 450 helyett 660 Nm nyomaték a motor tudása. Ennek köszönhetően az 1390 kilós kisautó minden gázadásra puskagolyóként reagál: százra 3,7 másodperc alatt gyorsul fel, a 0-200 km/órás tesztet is megcsinálja 10,9 másodperc alatt. Igazi erőssége azonban a rugalmasságában rejlik, 80-ról 120 km/órára négyesben 2,4 másodperc alatt ugrik fel a mutató. Végsebessége természetesen 250 km/óra az elektronikai korlátozás miatt.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          A modell egy elképzelt versenyautó utcai variánsa. Ennek megfelelően a futómű és a fék is passzol a motorhoz. Állítható erősségű lengéscsillapítók gondoskodnak a megfelelő útfekvésről, a féktárcsákat karbon-kerámiából készítik, melyek a 19 colos kerekek mögött kapnak helyet.

A kerekek a látvány meghatározó elemei, turbinás kialakításuk az Audi klasszikus versenyautóit idézi. A szemek megnyeréséhez hozzájárul továbbá a lökhárítók egyedisége, a széles sárvédők, a karbon tető és a méretes diffúzor.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   A belső térben csak két ülést találunk, a hátsókat kiszedték. Helyettük merevítő, illetve bukósisaktartó kapott helyet. Az utastér számos elemet őriz a hagyományos A1-ből, de versenyülések, a sportkormány és a karbon elemek versenyautó-hangulatot árasztanak.

Nem találjuk a hagyományos kapcsolókat, a kormányon lévő gombokkal lehet indexelni, refit kapcsolni. A motor pillanatnyi állapotáról pedig a középkonzol felett kialakított olajnyomás,- turbónyomás,- és töltésjelző tájékoztatja a sofőrt.

Az Audi 3500 négyzetméteres területen mutatja meg a teljes kínálatát az eredetileg rajongók baráti fesztiváljának indult rendezvényen. Aki mégis az A1 Clubsportra éhezik, az Need for Speed World Online Play4Free a PC-s játékban is kipróbálhatja. 

A bejegyzés trackback címe:

https://a-bb.blog.hu/api/trackback/id/tr852946650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
©Copiright 2010-11: A-BB Team ; Powered by: Blog.hu