A jól ismert 1.8-as TFSI motorját átdolgozta a négykarikás gyártó. Rengeteg technikai újdonsággal és mérnöki ötlettel rendelkezik az új motor, amely erősebb, könnyebb és természetesen takarékosabb is lett. A frissített Audi A5-ben mutatkozik be először az új erőforrás, majd a többi modell is megkapja.

  

Az Audi évekkel ezelőtt Global Engine névre keresztelte új 1.8-as TFSI motorját, amely bemutatásakor sok technikai újdonságot sorakoztatott fel, és volt pár olyan mérnöki megoldása ami a nagy gyártási darabszám miatt az olcsóság felé tolódott el, ezért sok csatornán a leendő megbízhatatlanságot és drága javítási költségeket emlegették. Nos, az idő - mint mindig - bebizonyította a kételkedőknek, hogy az 1.8 TFSI motor jó konstrukció.

Mindezek mellett a gyártó szükségét érezte, hogy némiképp felfrissítse az erőforrást. Az 1798 köbcentis erőforrást így több ponton is átdolgozták. Érdekes, hogy az új motor indirekt befecskendezést használ részterhelésnél, így csökken a károsanyag kibocsátás és a fogyasztás is. Az egyébként alkalmazott FSI közvetlen befecskendezési rendszer 150 báros nyomását 200-ra emelték a mérnökök, amely elinduláskor és maximális terheléskor dolgozik. A kipufogó oldalon aktív szelepvezérléssel is ellátták a motort, és egy teljesen új, elektronikus vezérlésű hűtőrendszert kapott. A visszavezetett kipufogógázt is hűti a folyadék, így nagy terhelésnél nem kell dúsítania a keveréket a számítógépnek, ez pedig újabb üzemanyag fogyasztás csökkenést jelent. A hűtés mellett a turbó is teljesen új, a maximális nyomását 1,3 bárra emelték, és az új lapátkerekek ötvözete is jobban ellenáll a forró gázoknak, akár 980 Celsius fokos hőmérsékletet is kibír. A motor tömegét is csökkentették 135 kilogrammról 131.5-re. Az összes módosítás persze nem ennyiből áll, de a fő dolgokat megemlítettük. Mindezeknek hála az új erőforrás 170 lóerőt teljesít 3800-as fordulatszám mellett és a maximális 320 Newtonméteres nyomatéka 1400-től 3700-ig rendelkezésre áll.

 

Az új 1.8 TFSI a frissített A5-ben mutatkozik be, amellyel a 100-as sprint 7.9 másodpercig tart, és mindössze 5.7 litert fogyaszt vegyesben az autó. A bemutatása után a gyártó többi modelljében is vásárolható lesz a győri üzemben készülő erőforrás.

Forrás: a5.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://a-bb.blog.hu/api/trackback/id/tr353146816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
©Copiright 2010-11: A-BB Team ; Powered by: Blog.hu