Az Audi konszern 1,4 milliárd euró rekord működési eredményt ért el a harmadik negyedév során

Az Audi Konszern a harmadik negyedév során is tovább haladt növekedési pályáján. Az ingolstadtiak ez idő alatt 320.276 (2010: 274.417) Audit szállítottak ki vásárlóiknak, ami 16,7 százalékos növekedést jelent. A vállalat ennek során 10,9 milliárd euró (2010: 8,4 milliárd euró) forgalmat, illetve 1,4 milliárd euró (2010: 0,9 milliárd euró) működési eredményt ért el, ami 13,1 százalék (2010: 11,1 százalék) forgalomarányos működési eredménynek felel meg.

Az Audi Konszern januártól szeptemberig 17,4 százalékkal növelte kiszállított autói számát, a gyártó így összesen 973.211 (2010: 829.281) Audi értékesítésével új rekordot állított fel. 
Az értékesítési darabszám bővülése mellett többek között az eladások modellek szerinti jobb megoszlása (modellmix) eredményeképpen a konszern forgalma 24,6 százalékkal, 32,4 milliárd euróra (2010: 26,0 milliárd euró) bővült, 74,4 százalékkal magasabb, 3,96 milliárd euró (2010: 2,27 milliárd euró) működési eredmény mellett. 
A forgalomarányos működési eredmény a folyó gazdasági év három negyedévét követően 12,2 százalékra (2010: 8,7 százalék) adódott. „Már az első kilenc hónap alatt túlszárnyaltuk működési eredményünk teljes 2010-es értékét“ – jelentette be a beszámoló közzétételekor Axel Strotbek, az igazgatótanács pénzügy területéért felelős tagja. E kiemelkedő teljesítmény alapjául főként Európa, Kína és az Amerikai Egyesült Államok piacai szolgáltak.

Januártól szeptemberig az ingolstadti gyártó 551.981 (2010: 491.310), ezzel 12,3 százalékkal több Audit szállított ki Európában, mint az előző év azonos időszaka során. Különösen az új A6 és az A1 értékesítése mutatott jelentős bővülést.

Az első kilenc hónap során a négykarikás márka 1374 autót szállított ki a magyar piacon, azaz 25 százalékkal többet, mint 2010 azonos időszaka során. Januártól szeptemberig élénk kereslet az A4 (388 db) és az A3 Sportback (236 db) modellek iránt volt.

Az Audi Konszern az Amerikai Egyesült Államokban is számottevően, 15,5 százalékkal növelte eladásait, így a folyó gazdasági év első kilenc hónapja során összesen 84.981 (2010: 73.590) járművét szállította ki vásárlóinak. A vállalat 2011-ben újabb értékesítési rekord felállítására készül.

Az itt elért sikerekben a mind magasabb színvonalú márkaimázs mellett az új modellek is fontos szerepet játszottak. Az Audi A8 2010 vége, míg az A7 Sportback idén május óta kapható az Amerikai Egyesült Államokban, s az új felsőkategóriás modellek az eladások típus illetve felszereltség szerinti megoszlását is nagyban javították. Az Audi ennek megfelelően folyamatosan növelni tudta nyereségességét az Egyesült Államokban.

Az Audi kiváló gazdasági eredményeit a Kína (és Hong Kong) piacán tapasztalható intenzív kereslet is jelentősen elősegítette, ahol a négykarikás márka januártól szeptemberig 226.010 (2010: 174.907) autóját szállította ki. Az Audi ezzel előző évi volumenét 29,2 százalékkal múlva felül, egyértelműen túlteljesítette a helyi piac bővülési átlagát is.

A vállalat az idén összesen már több mint 300 ezer autót kíván Kínában értékesíteni. A Changchunban készülő Q5 illetve a szintén a helyszínen gyártott A4 és A6 mellett az importált modellek, így az A8 és a Q7 részesedése is növekedett. Az A1 és az A7 Sportback piaci bevezetése a negyedik negyedév során tovább erősítheti e trendet, illetve az Audi a kínai piacon kivívott vezető pozícióját. 

 Forrás: audi.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://a-bb.blog.hu/api/trackback/id/tr133385919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
©Copiright 2010-11: A-BB Team ; Powered by: Blog.hu