Audi A5 e-tron plug-in hybrid
2011.03.31. 15:16
Az Audi jól halad az A5 plug-in hibridjének fejlesztésével, így egyre több részletet árul el az autóról a márka. A kupéban a 211 lovas benzinmotort egy 45, illetve egy 81 lóerős villanymotor segíti, az átlagfogyasztás így optimális esetben 2,7 liter, az autó pedig elektromos módban akár 40 km-t is megtehet.
Az orrban a 2.0 literes, 211 lovas TFSI benzines turbómotor mellett egy 45 lóerős villanymotor található. Mindkét egység egy száraz kuplungon és egy könnyű, négyfokozatú automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket. Ezek mellett a hátsó tengelyen is található egy villanyos egység, amely 81 lóerő mellett 300 Nm-nyi nyomatékot képes a hátsó kerekeken leadni, és csak akkor lép be a hajtásba, ha a vezető mélyre nyomja a gázpedált, vagy ha az első kerekek elvesztik tapadásukat. Mindkét villanymotor hasznosítja a fékezéskor keletkező energiát, és ilyenkor tölti az összesen 9,4 kWh-s, lítium-ionos akkumulátorokat. Kizárólag elektromos módban 40 km-t tehet meg az autó maximum 100 km/h-s sebességgel. A százas sprint a villanymotorok bő nyomatékának köszönhetően mindössze 5,9 szekundumig tart, a végsebesség pedig 228 km/h. A német mérnökök rengeteg szénszálas műanyag és alumínium alkatrészt használtak a tömeg alacsonyan tartása miatt, és ez meg is látszik, a prototípus ugyanis 1600 kilót nyom a mérlegen, nem többet, mint a mezei A5 2.0 TFSI Quattro.
Az Audi folytatja ennek a hajtásláncnak a tesztelését, ám a sorozatgyártás még évekre van.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.