Audi S6 teszt - 2. rész
2011.05.29. 09:53
Előveszem a kulcsot, kinyitom a "tollát". Indítom az autót. Pöccintésre indult a verda, de mit is várnánk egy S6-ostól? A félelmetes morgásból vajmi kevés szűrődik be az utastérbe. De azért lehet ám érezni az 5200 köbcentit alapjárati hangokon is.
Nyúlok a váltókarhoz, beteszem D-be. Indulok lassacskán. Először meg kellett szoknom a méreteket, elég alacsonyan ül az ember, rá kellett éreznem a kocsira. A város kevésbé forgalmas útjait választottam, hiszen kíváncsi voltam, hogy ez a 435 LE mit is tud valójában. Először alacsonyabb fordulatszámon haladtam, a mutató nem lépte át a négyezres értéket. Meglepően jól húz a kocsi ebben a tartományban is, előzgettem is nyugodt lélekkel. Ahogy leszállt lassan az este, igazándiból is próbára tettem az autót. A százas sprinttel kezdtem... Padlógáz: iszonyúan belelapultam az ülésbe. A motor azonnal felpörgött, a mutató úton volt a hétezres érték felé. 60-nál a kormány mögött lévő + kapcsolóval váltottam, a gyorsulás megszakítás nélkül folytatódott tovább. A kettes vége 100-nál volt. Ezeket az értékeket megszokhattuk már, ha egy erősebb Audiban vezetünk. A gyorsulási próbát 5,3 sec alatt teljesítette az 1910 kg-os modell. A 130-ról való lefékezés sem okozott gondot az autónak, belső szerveim átrendeződésével nagyjából 45-50 méter alatt állt meg az autó. Az utamat zenehallgatással folytattam, különösen szépen szólt a gyári Bose hangrendszer.
Nagyon örültem, hogy ilyen remek S6-ot vezethetek. Egyedül a magas városi fogyasztás nem tetszett. Városon kívül és vegyesben azért elfogadhatóbb értékeket produkál az autó, a maga 9.5-12 literjével.
Összességében teljes mértékben elégedettek lehetünk az autóval, és ennél a modellnél is büszkék lehetünk az ingolstadti mérnökökre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.