Ötven évvel ezelőtt vette meg a Mazda a Wankel-motor licencét attól az NSU-tól, amely később beolvadt az Audiba. Most revansot vehetnek a legújabb fejlesztésükkel: a lézergyújtás iránt állítólag élénken érdeklődnek az ingolstadtiak.

A Wankel-motort évtizedeken keresztül a Mazda tartotta életben, az életképtelennek gondolt működési elvet azonban nem olyan rég elővette az Audi: az A1 e-tronba épített benzines akkutöltő, amelyet az osztrák AVL fejlesztett, szintén apró bolygódugattyús motorral pörgeti a hatósugár-növelő generátort.

Bár látszólag alig van kapcsolat az Audi 250 köbcentis motorkája és az RX-8 kéttárcsás blokkja között, a Wankelek hasonló problémákkal küzdenek. Ezek egy részére jelenthet megoldást a Mazda új ötlete, a lézergyújtás. Más gyártók is dolgoznak a gyújtógyertya nélküli rendszeren, de úgy tűnik, a japánoknak sikerült komolyabb eredményeket elérniük – a pletykák szerint már izgatottan kopogtat náluk az Audi.

Ha sikerülne együtt kifejleszteniük egy modern, jó hatásfokú és tartós Wankel-motort, lehet, hogy az Audi sem csak csomagtartóba rejtett range extendernél alkalmazná a bolygódugattyús technikát.

A bejegyzés trackback címe:

https://a-bb.blog.hu/api/trackback/id/tr972987537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
©Copiright 2010-11: A-BB Team ; Powered by: Blog.hu
süti beállítások módosítása