Szárnyal a német hármas
2011.08.25. 12:18
Oly ütemben repíti az Audi eladásait az új A8, A7 és Q5, hogy a márka nem győz új munkaerőt felvenni és új műszakokat indítani. Jól megy a BMW-nek és a Mercedesnek is, és úgy látszik, ez a három cég szinte immunis az újabb euróválságra. Hány rekord dől még meg?
Az Audi ismét új munkatársak felvételét hirdette meg, méghozzá abba az üzemrészlegbe, amelyben a cég két legdrágább modellje, az új A8 és az R8 készül. A márka azonban nem csupán ebbe a gyárába keres új munkaerőt, hanem még jó néhányba.
"Szerencsére igencsak elfoglaltak vagyunk, és minden okunk megvan rá, hogy azt gondoljuk, a közeljövőben is folytatódik eladásaink felfelé ívelő pályája" - fogalmazott Albrecht Reimold, a márka Neckarsulmban található üzemének vezetője. Itt készül az új A7 és is, amely szintén jól fogy, míg az A8 gyártási kapacitását 57%-kal növelik meg a rengeteg megrendelés miatt. Az autó bemutatásakor ezt kevesen gondolták volna, jó néhány vélemény szerint ugyanis az új A8 alig különbözik az A4-től. Ami az A7 műszakjait illeti, oda épp most vett fel újabb 500 embert az Audi. Az Audi anyacége, a Volkswagen is növeli a gyártási tempót, a wolfsburgiak spanyol és kínai üzemükbe vesznek fel embereket.
A BMW és a Mercedes-Benz is új műszakokat indít, hogy kiszolgálja a növekvő keresletet, amelynek java része Kínából ered. A három német prémium márka annak ellenére szárnyal, hogy a legnagyobb autóipari cégek részvényeit figyelemmel kísérő Stoxx Euro 600 index 2011. februári csúcsához képest mostanra 23%-ot zuhant, ami a többi gyártóra komoly negatív hatással van. A BMW, az Audi és a Daimler ugyanakkor ezzel mit sem törődik, és tovább folyik a rekordvadászat. Múlt hónapban a BMW 1.5-ről 1.6 millióra változtatta a 2011-es eladási kilátásait, míg a Mercedes-Benz a korábbi 1.3 milliós számot 1.35 millióra emelte. Az Audi egyelőre csak célként jelölte ki az 1.2 milliót, azt is csak 2015-re.
A legfontosabb nyugati piacokon azonban lassan, de biztosan csökken a kereslet, 2011-ben az Egyesült Államokban várhatóan 12.5 millió személyautó talál gazdára, míg Németországban ugyanez a szám 3.24 millió. Előbbi 200,000-rel, utóbbi 25,000-rel kevesebb az év eleji becsléseknél, így a prémium triónak nagy szüksége van a szárnyaló ázsiai piacokra. Forrás: a5.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.