Az Audi csodafegyvere
2011.09.13. 21:31
A német túrakocsi-bajnokság, ismertebb nevén a DTM évek óta az Audi és a Mercedes csatájáról szól, amelyből az utóbbi években a C osztályból épített versenyautók jöttek ki jobban. Az Audi azonban ismét a csúcsra tör, különösen most, hogy a BMW is beszáll, így két legnagyobb riválisa ellen szállhat ringbe egyszerre.
A megváltozott szabályoknak megfelelően ismét indulhatnak kupé-alapú versenyautók a sorozatban, így minden gyártó új versenyautót épít. Az Audi az A5-ös alapú R17-est, 460 lóerős V8-as versenymotorral, hátsókerék-hajtással, brutálisan széles futóművel és nagy szárnyakkal illetve légterelőkkel. Ennek a gépnek persze nincs sok köze az utcai megfelelőjéhez, csak a tető és néhány méret, például a tengelytáv stimmel. Az új gép egyébként jóval kevésbé radikális, mint az elődje – a DTM új szabályrendszere többek közt azt a célt is szolgálja, hogy a fejlesztés olcsóbb legyen. Az Audinak állítólag vagy 40%-kal került kevesebbe az új A5 versenyautó elkészítése, mint az előd A4-esé annak idején.
Az A5-ös homologizációja 2012 március 1-én lép életbe, így a következő szezonban már indíthatják a DTM futamain. Forrás: totalcar
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.