A legújabb Audi A3-as igen sokoldalú. Akinek nagyobb a helyigénye annak a három- vagy ötajtós Sportback változatot ajánlják, a csajozni vágyóknak érkezik a Cabrio, továbbá szedán modell is választható lesz.

Várható volt az új koncepció Ingolstadtból, hiszen a legfrissebb A3 már 2008 óta fut. Stefan Sielaff az Audi vezető formatervezőjétől tudhatjuk, hogy nem fog sokat változni az újdonság, hasonlósága várhatóan lehetővé teszi az A3-ként való könnyed felismerést. A frontkialakítása körülbelül a tanulmányautót idézi majd.

A három- és ötajtós Sportback far-kialakítása majdnem azonos, míg a szedán és a Cabrio külseje éltérő lesz. Az új, VW padlólemezre épülő négykerekűek tengelytávja kétféle lesz. A Sportback 2630, míg a másik kettő, előbb említett változat 2595 mm-es tengelytávval fog rendelkezni. Ez a modell kiemelten fontos az egész Volkswagen-konszern számára: ez az első típus, amely az új moduláris padlólemezre (Modulare Querbaukasten -MBQ) épül. A különféle tengelytávolsághoz , az első és összkerékhajtáshoz, eltérő karosszériaméretekhez könnyen igazítható padlólemezre végül 3-4 tucat különféle típus épül a konszernen belül, ennek köszönhetően a remélt gyártásköltség-csökkentés 30%-os lesz. A fogyókúra az A3-nál átlagosan véve 10%-os lesz. A fogyasztás mérsékléséhez hozzájárul továbbá az új 1,4-es TFSI, mely a négy hengerből kettőt lekapcsol, így főleg a városi közlekedésben várható üzemanyag megtakarítás.

2012 tavaszán Genfben mutathatják be hivatalosan az Audi A3-ast, a Sportback, illetve a háromajtós modell után 2013-ban érkezik a szedán, mely Győrben, az új gyárrészlegben gyártanak majd.