Audi Q5 ABT

2011.12.17. 13:54

Sokak számára elengedhetetlen a sportos, feltűnő megjelenés. Nos, azok a batár nagy Q5 ABT-ban nem fognak csalódni...

Hatalmas méreteivel rémisztgeti nézőit tesztjeink következő alanya. Első ránézésre talán a módosított első lökhárító árulja el nekünk, hogy nem hétköznapi Q5-tel van dolgunk. Az első köténylemez mellett az ABT-os hűtő díszrács sem mindennapi dolog. Tagolása nagy, még több levegő beáramlását elősegítve. Változott a fényszóró is, kicsit keskenyebb lett, ésa nappali fény egyik LEDje előtt kis címkén  Q5 jelzés szerepel. Az alsó hatalmas légbeömlők a ködlámpa miatt vannak csak részben megosztva, de még így is kísérteties hatást keltenek. Sejthetjük tehát innen is, hogy a lemezek alatt több paripa lapulhat. Az ajtóküszöb-betét, a hátsó köténylemez szett és a hátsó szárny is szerves része az alázó látványnak. Együttes áruk közel másfél millát tesz ki. A karosszéria egyébként nagyon rendben van, egyre maszívabb, ahogy jövünk feljebb a kategóriában. Az ajtók itt valahogy könnyebben csukódnak, a csomagtartó pedig elektromosan zárul, nem kell megpróbálni lecsukni… A motorházban 6 darab extra merevítővel találkozott a kezem. Enyhe tapintásból is érezhető a magas szilárdságú acél ártalmas hatása az ujjakra, melyek a finom keménység-szemléltetés közben törtek össze majdnem… Meglepett továbbá a hátsó ajtón lévő dekor elem nagysága, közel tíz centire van távolodik el az ajtó alsó részétől. Persze, amikor a 22 colos kerék is Pirelli Scorpion Zero gumival kiáll az autó alól, akkor ezen nem kell fennakadnunk. Ennél harciasabbra nemigen szabhatták volna az autót…

Az egyedi megjelenéshez hozzátartozik továbbá a széria 17’-es felniken túl választható BR 20’-as (275/40/R20), illetve 22’-es (285/30/R22) komplett ABT kerekek. A kerék szett ára 1,6, illetve 2 millió forint. Ha csak a négy felni kell nekünk gumi nélkül, elég 1 vagy 1,4 millió forintot a kereskedésben hagynunk. 3 cm-es ültetést érhetünk el a másfajta, 140 ezer forintos futómű rugókkal.

Ha már minden optikai kiegészítőnk megvan, jöhetne a lényeg. 4 féle motor közül választhatunk a palettán. Mindegyik tulajdonsága, hogy optimalizálva lettek, a munkára garanciát vállal az ABT. Dízelek terén a 2,0 literes TDI 170-ről 190 lóerőre erősödött, 390 Nm leadására képes. A 3,0 literes TDI 240-ről 282 lóerőre izmosodott, a forgatónyomaték itt 560 Nm lett. ABT Power S turbófeltöltő esetén a háromliteres dízel 310 LE és 600 Nm-ből gazdálkodhat. A benzines motorokat a 2,0 literes TFSI képviseli, plusz 59 lóerőt tudhat magánénak, így teljesítménye 270 lóerő és 390 Nm. Minden motorállításnak megvan az ára, 485 ezer forinttól egészen 1,6 millió forintig terjed a díjszabás.

A belső térben a már jól ismert S-line megtette a hatását, ABT-os kiegészítőket nem is kell kérnünk, bőven elég a gyári tuning által feldobott utastér. Szépen kidolgozott bőr kormány, gyönyörűek és hatalmasak az ülések, persze ezekben is kellemes üldögélni. A vezetési és utazási pozíció változik, magasabban ülünk a hodályban. Elöl hátul elégedettek vagyunk a helykínálattal, a fejtér hatalmas, nem beszélve a nagy láb- és válltérről. Exrtákban sem kell hiányt szenvednünk, ezen a téren a kétzónás digitklíma, az ülésfűtés a beépített navigáció, a bluetoothos kihangosító könnyítheti meg a dolgunkat, de ne feledkezzünk meg az automata váltóról sem, az elektronikus kézifékről, az ESP-ről vagy a lejtmenet-vezérlőről sem. Az audio rendszer alapból 8 hangszórós, a cd mellé nekünk még két sd kártya bemenetünk is volt. Természetesen itt is elhanyagolhatatlan a quattro címke feltüntetése az utas ülésénél. A hátsóknak csupán kettő szellőzőrostély jut alapból. Az ötödik ajtó helyett hatalmas a hely, bátran ajánljuk kihasználni a majd ötszáz liternyi helyet.

Összességében a Q5 ABT verziója nagyon dögös, elsősorban sportos vezetési stílussal megáldott férfiaknak ajánljuk. Ára változó, az ABT-os kiegészítők összeválogatásától függ, azonban riválisait tekintve olcsó. 

A bejegyzés trackback címe:

https://a-bb.blog.hu/api/trackback/id/tr493470912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
©Copiright 2010-11: A-BB Team ; Powered by: Blog.hu
süti beállítások módosítása