Két rangos díjat is kaptak az Audi tervezőmérnökei az A6 könnyűszerkezetű karosszériájáért. Franziska Moennig, az „Automotive Circle International” elnökségének igazgatónője a neckarsulmi Audi Forumban gratulált a győztes csapatoknak. A tervezőknek és konstruktőröknek az acélt és alumíniumot vegyesen alkalmazó építési móddal, valamint a továbbfejlesztett kötési technikákkal, illetve gyártási eljárásokkal sikerült jelentősen csökkenteniük az A6 karosszériájának tömegét.

Az Audi az egészben préselt alumínium ajtók szerkezeti kialakításáért és kifejlesztéséért kapta meg az első helyezettnek járó díjat a „Doors & Closures Innovation Award” kiosztásakor. Az ajtók több mint 20 kilogrammal könnyebbek elődeiknél. A zsűri nagyra értékelte a szigorú tervezési követelményeknek a könnyű anyagok vegyes használatával való megfelelést és az új tesztelési eljárások alkalmazását. Ugyanis a szimulációs eszközök segítségével a felhasznált anyagmennyiség csökkentése ellenére is nagyobb szilárdságot értek el. A korábban megszokott acélajtók helyett az új A6 egészben préselt, duplahéj-szerkezetű alumíniumajtókat kapott. Manapság a gépkocsiajtók már nemcsak a zárakat és az ablakemelőket foglalják magukban, hanem a szórakoztató és informatikai rendszerek elemeit is.

Az „EuroCarBody Award” második helyezettnek járó díját szintén az Audi kapta meg. A karosszériaépítés terén nemzetközileg ez a legrangosabb kitüntetés. A négykarikás limuzin azzal győzött a pontozáson, hogy 15 százalékkal könnyebb elődjénél. Karosszériájának több mint 20 százaléka alumíniumelemekből épül fel. Az első rugóstagok felső rögzítési pontjánál könnyűfém öntvényeket alkalmaztak, míg a motortérben található hossztartók, illetve a lökhárító mögötti kereszttartó könnyű alumíniumprofilokból áll. Az új Audi A6 karosszériájában többek között a nagyszilárdságú acélok is fontos szerepet játszanak. A formaedzett acélok úgy nyerik el rendkívül nagy szilárdságukat, hogy a préselési eljárás során célzott hőugrást alkalmaznak. Ezeket az utasfülkénél és az elülső vázrész összekötéseinél használják. Az új Audi A6 összes karosszériaeleme – a motortérfedél, a csomagtérfedél és az utasajtók – alumíniumlemezből készül.

Albrecht Reimold üzemvezető, aki a tervező, a konstruktőr és a gyártástechnológus kollégák képviseletében a díjat átvette, azt mondta: „Az új A6 limuzin könnyűszerkezetű karosszériájának koncepciója innovatív gondolkodásmódunk bizonyítékaként biztosítja élenjáró pozíciónkat a piaci versenyben.” Az Audi már több kitüntetést is szerzett karosszériáival: Az Audi A8 2003-ban és 2010-ben is az első helyen végzett az „EuroCarBody Award” értékelésében. Az Audi TT 2006-ban nyerte el ugyanezt a díjat, amelyet 2008-ban az Audi Q5 szabadidő-autó követett. Majd 2009-ben az Audi R8 Spyder révén először szerepelt egy kifejezetten sportos autó az „EuroCarBody Award” első három helyezettje között.

 Forrás: audi.hu 

A bejegyzés trackback címe:

https://a-bb.blog.hu/api/trackback/id/tr823476248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
©Copiright 2010-11: A-BB Team ; Powered by: Blog.hu
süti beállítások módosítása